V75 tips och andra gratis travtips

Här hittar du V75 tips och andra gratis travtips för kommande lopp med kusken . Samt statistik och resultat för senaste loppen som har tävlat i.

Aktuella/kommande tävlingsdagar

Datum Datum/bana/lopp Häst Distans/spår Rank
har inga kommande starter..

Nyheter för travkusk


From The Mine har precis klivit in i den högsta klassen och det var ingen dålig skalp han tog under torsdagskvällen i Bollnäs. I snabbloppe..


From The Mine har precis klivit in i den högsta klassen och det var ingen dålig skalp han tog under torsdagskvällen i Bollnäs. I snabbloppet gjorde Disco Volante comeback efter ett tre månader långt uppehåll. Elitloppshästen dundrade till ledningen och inledde de första femhundra metrarna efter 1.08. Han fortsatte i ett friskt tempo för Ulf Ohlsson och varvade på 1.10,5. Samtidigt hade From The Mine hamnat som första häst i andraspår men trots den tuffa löpningen utan draghjälp gav han sig aldrig. Disco Volante såg ut att gå mot segern in på upploppet men när han slog av något på takten den sista biten, så höll From The Mine farten strålande. Kort före mål slog han sig förbi och satte huvudet först. Segertiden blev 1.10,3/1640a och förstapriset var 75 000 kronor.
From The Mine var streckad på fem procent av insatsfördelningen på V64. Han var en av flera skrällar som bidrog till att ingen hittade alla sex vinnarna. Den största av dem alla var Optandsfröken i kallblodsloppet som var en rejäl stjärnsmäll till 63 gånger pengarna för sin tränare Michael von Essen. Hästen var streckad på 0,54 procent av insatsfördelningen. Omgången inleddes även skrällbetonat genom lågprocentarna Love No Pain och Blixen. När sedan S.T.C.C.Faksen avgjorde till seger i V64-6, stod det klart att det inte fanns någon vinnare med sex rätt. Alla system var för övrigt bortsopade redan efter den femte avdelningen. Det innebär att det är jackpot på V64 under fredagens tävlingar som avgörs i Kalmar. Därmed blev Dagens Dubbel bröderna Djuses dubbel, då det var Mats E Djuse som styrde in S.T.C.C.Faksen.

Michael Carlsson, Kanal 75


Frode Hamres Ecurie D. blir stor favorit till slutsegern i Grand Prix de l'UET/ Europaderbyt i Paris om två veckor. Utmanar gör bland annat fem svens..


Frode Hamres Ecurie D. blir stor favorit till slutsegern i Grand Prix de l'UET/ Europaderbyt i Paris om två veckor.
Utmanar gör bland annat fem svensktränade hästar.
Robert Bergh hade turen på sin sida vid spårlottningen och tilldelades ett innerspår med fjolårets kriterievinnare Power.
Innerspåret var vinstgivande 2011 då Bergh vann loppet med Kadett C.D. 2011 serverades Kadett C.D. ett lopp i storfavoriten Timokos rygg och spurtade till seger.

Startlista
Europaderbyt - final
2 100 meter, autostart
häst - tränare

1. Power – Robert Bergh
2. Gu d’Heriprec – Philippe Billard
3. Gotland – Philippe Allaire
4. Aetos Kronos – Jerry Riordan
5. Ecurie D. – Frode Hamre
6. Gallant Way – Philippe Allaire
7. Golden Bridge – Philippe Allaire
8. Green Grass – Sebastien Guarato
9. Guzz Mearas – Johan Untersteiner
10. Ubiquarian Face – Adrian Kolgjini
11. Ultion Face – Adrian Kolgjini
12. Goulette  –  Philippe Billard
Förstapris: cirka två miljoner kronor

Mikael Wikner, Kanal 75


Tioårige valacken Monfalcone har visat bra form hela året och ofta setts i V75® i sommar då det handlat om inspirerade spurter och fina pe..


Tioårige valacken Monfalcone har visat bra form hela året och ofta setts i V75® i sommar då det handlat om inspirerade spurter och fina pengar in i silverdivisionen.
Monfalcone har haft en karriär fylld av skador. I år har valacken dock kunnat starta kontinuerligt och varit ”nästa gångs-vinnare” i många spelares ögon.
Under Årjängstravets stora dag i somras med Årjängs stora pris avslutade Monfalcone snabbast av alla men en bit bakom Zap di Girifalco och Harran Boko i silverloppet.
- Enligt ägaren som är mycket delaktig i träningen har han aldrig varit bättre än han var där i juli. Hästen gick ju snabbast av alla till slut i finalen på Åby också, säger Peter Strömberg.
Monfalcone ägs av Tommy Eriksson som kör de flesta jobben med sin skyddling och har varit med sedan hästens tvåringssäsong.  
I våras - efter en längre skadeperiod - flyttades hästen från Tom Horpestad till Peter Strömberg där sju starter gett en seger – i ett vardagslopp i Årjäng i början av sommaren.
På söndagen är det Grand Slam 75® på hemmabanan som gäller. Monfalcone startar i den sjätte avdelningen där han ska hämta in 60 meter i loppet över grunddistansen 2640 meter.

Rädd för trafikproblem
Monfalcone står bra ”inne” i loppet med sina 1,2 miljoner intjänat där tilläggsgränsen går vid dryga 600 000. Samtidigt kan det bli tufft med tredubbla tillägg och en skock med 14 hästar framför.
Peter Strömberg håller med.
- Att stå med så många tillägg är alltid knivigt. Även fast det är en del hästar som en häst av hans kaliber ”ska slå” så måste han ändå komma runt dem. Det kan vara många hästar i vägen sista varvet…
Strömberg ringar in en duo som han tror kan bli svårslagna. Det får åtminstone inte strula allt för mycket om 7 Millmighty och 10 Global Approval ska besegras.
- Det blir långt fram och det kan det bli lite svårt att hämta in 40 meter på dem. Jag har väldig respekt för en sådan som Millmighty, Paw Mahonys häst som är väldigt bra.

Extraväxel för första gången
Långtidsprognosen för vädret talar om regn över Årjängstravet på söndag. Millmighty är anmäld barfota runt om men blir det regn - med skarpt och hårt underlag - går tioåringen med den vanliga balansen, skor fram och barfota endast bak.
- Han har gått med skor hela säsongen och kunnat avsluta 1.08 sista 700 meterna. Så det är ju inget minus direkt. Men visst vore det intressant att se hur han går helt utan skor första gången hos mig.
Senast i Unionsstayern i V75 på Färjestad slutade Monfalcone oplacerad. Vad hände?
- Han kördes invändigt första 2000 meterna och kom ut i ”sjuttondepar utvändigt” som det kändes i loppet över tre kilometer. Han spurtade bra då också men det var ju helt omöjligt att ta någonting när de körde 1.17,0 första 2000.
Hur ska loppet bli kört på söndag tycker du?
- Med lite tempo och flyt med positionerna kan han avsluta visslande sista 500 meterna. Så vi hoppas på körning. Skulle det klaffa och han har lite häng på dem sista 600-700 meterna kan han avsluta hur fort som helst. Då tror jag att det blir tufft att stå emot honom.

Mikael Wikner, Kanal 75


Det låter kanske mer dramatiskt än det är gällande att Göran inte orkade med honom. Hästen är otroligt energisk av sig och h..


Det låter kanske mer dramatiskt än det är gällande att Göran inte orkade med honom. Hästen är otroligt energisk av sig och har svårt att hålla energinivån i styr. Under onsdagskvällen skötte han dock bränslefördelningen och då blev det också seger. Eddy West vann V86®-2 och gjorde det på nya rekordet 1.13,0/2140 auto.
- Idag var han galen i värmningen, men sedan bytte vi bett och då blev det bättre. Det är antingen på eller av när det gäller honom.
- Han är riktigt bra när han fungerar och nu har vi kommit på lite grejer som lugnat ner honom, berättade Wester.

Spets och slut
Det blev en medelsvår V86-omgång under onsdagskvällen. Fem av åtta favoriter brände visserligen, men bara en vinnare landade utanför de tre mest spelade i respektive lopp och detta i V86-7 där Peter Untersteiner brassade till ledningen med M.T.Mighty Winner som sedan inte släppte någon över bron. Såväl Cobbys Olifant som Andre Ward – vilka båda var betydligt mer betrodda – hade för avsikt att överta taktpinnen, men ”PU” var bestämd och satte dit kvällens enda singelprocentare från ledningen.

Snabb revansch
Omgångens största favorit Speedy Tilly kom ut i V86-6 och fick verkligen revansch för sin knappa andraplats förra onsdagen. Då fullkomligen flög hästen fram över upploppet, men hade behövt en halvmeter till för att ta sig förbi ledaren. Denna gång fick Per Lennartsson chansen i vagnen och gjorde inga misstag. Från innerspåret bakom bilen för svarade man ledningen och sedan blev det väldigt bekvämt fram till andra segern i åttonde starten för Robert Bergh.

"Öppnade bättre med Björn"
På Solvalla var Sybille Tinter ruggigt uppåt gällande Twinkle Face inför V86-4 och detta hade hon på fötterna för. Björn Goop satt upp bakom för andra gången i hästens karriär och nu fick duon ta första segern tillsammans – detta på minst sagt övertygande vis. Efter en rejäl startrusning som ändade i ledarryggen och hård pace på loppet hela vägen kunde ”BG” styra ut från ledarryggen och avgöra med lätthet över upploppet på ruggiga 1.12,6/2640 meter. Tränare Tinter var av förklarliga skäl inte direkt missnöjd heller efter racet.
- Hästen öppnade bättre med Björn igen vilket hon visat tidigare och det blev perfekt med rygg på Whelk under vägen. Har man en bra häst och en bra kusk blir det så här bra, berättade en segerrusig Sybille.

Mycket rejäl
Kvällens högst doterade lopp var annars Breeders’ Course-finalen nere på Jägersro för tvååriga hästar där hela 600.000 kronor väntade på vinnaren. Det längsta strået drog en Solvalla-häst i form av Mellby Jinx som sluggade sig till seger närmast före Good Vibes efter en blytung resa på mycket imponerande vis. Segertiden stannade på 1.13,4/1640 meter och Svante Båths tvååring lär höra talas om sig även senare i höst.

"Lugnare bakifrån"
Oaks Consolation avslutade härligheten från Solvalla och Hill’s Angel fick gruvlig revansch för floppen i uttagningsloppet till Oaks.
- Hon blev för pigg i ledningen i förra starten och det var väldigt synd att hon missade finalen. Nu fick hon gå bakifrån och då var hon också lugnare. Hästen var jätteduktig, sa dubbelsegraren inom V86 Björn Goop efter loppet.
Övriga två vinnare inom V86 hämtades från Jägersro där Neelix svarade för en väldigt stark slutrunda utvändigt om ledaren i prologen. Däremot var konceptet för Flemming Jensens Dream Kåsgård i V86-5 det på Jägersro mer beprövade spets och slut. Till slut hittade 143,4 system alla åtta rätt denna onsdagskväll och belönades med vardera 54.347 kronor per ”åtta”. För sju rätt betalade det 596 kronor och tröstpengen för sex rätt landade på 62 kronor.

Robin Malmgren, Kanal 75


Det finns två banor i landet med open stretch.Åby med sina två extra innerspår över upploppsrakan och Skellefteå där man..


Det finns två banor i landet med open stretch.
Åby med sina två extra innerspår över upploppsrakan och Skellefteå där man antagit den traditionella metoden med ett extraspår.
Medan Åby tillhör landets mest frekventa arrangörer av V75® så har Skellefteå en omgång per år.
Just därför kan det vara värt att titta lite extra på vad som utmärker den för Sverige unika bankroppen som får landets blickar på sig i helgen.
En utspridd teori är att det är svårare att vinna från bakspår på banor med open stretch.
Det visar sig stämma till hälften.
I databasen travfakta.se finns samtliga travlopp som körts i Sverige sedan 2010 samlade och en slagning visar att det är korrekt på lördagens bana.
Plockar man ut autostartsloppen och tar bort spårtrappor – vilket är förutsättningarna i fyra av lördagens avdelningar – visar det att 21 procent av loppen vinns från bakspår i Skellefteå, att jämföra med 22 för hela landet och 23 på Åby.
Inga stora skillnader kan tyckas, men vänder man och ser till spetsvinnare blir tendensen tydligare.
Medan spetshästarna har det tuffare i Västergötland så gynnas de i Västerbotten.
På Skellefteåtravet håller hästen som sitter i ledningen varvet kvar undan i 45 procent av loppen, på Åby är siffran 40 medan riksgenomsnittet för autolopp minus spårtrappor är 43.
Skellefteåtravet är alltså, trots open stretch, en extra gynnsam bana för spetshästen.
En tänkbar förklaring är banans upplopp på 175 meter, näst kortast bland landets V75 arrangerande banor efter Hagmyren.

Många som släpper
Skärskådar man specifikt loppen som körts på V75 sedan 2010 så blir trenden ännu tydligare.
Under de nio senaste omgångarna på Skellefteåtravet har 46 procent, 29 av 63, vunnits av ekipaget som suttit i front varvet från mål.
Just betoningen varvet från mål blir en extra viktig på banor med open stretch där initiala ledare kan tänkas mer benägna att släppa ifrån sig kommandot då risken att bli fastlåst reduceras.
Det styrks av att 11 av de 29 V75-vinnarna kört sig främst efter halvvarvspasseringen.
I jakten på lördagens vinnare bör man alltså inte bara titta extra efter startsnabba ekipage utan även offensiva kuskar med hästar som tål tidiga avancemang.

70 procent av vinnarna sitter där framme
Hur lyckosam är då positionen som i teorin borde vara mest gynnad av open stretch, nämligen ledarryggen?
Nio V75-vinnare (egentligen 8,5 på grund av ett dött lopp) har återfunnits därifrån och det är precis som på Åby den näst bästa positionen.
Av dessa har sex (5,5) verkligen använt sig av open stretch för att nå fram.
Det är också de enda vinnarna som kommit den vägen, från ingen annan position har någon kunnat utnyttja open stretch till att vinna.
Övriga V75-vinnare har inför slutvarvet återfunnits utvändigt ledaren (6), fjärde par utvändigt (5), andra par utvändigt (3,5), sjätte par utvändigt (3) och femte par utvändigt (2). Ej nämnda positioner till och med sjätte par har varsin vinnare, plus Walkie Talkie som segrade från sjunde par utvändigt i fjol.
Att det är viktigt att sitta långt fram inför slutvarvet visas således av att totalt har 44 av 63 avdelningar vunnits från positionerna spets/rygg ledaren/dödens.

Startspåren som går med jättevinst
Om vi avrundar med att kika på vilka specifika startspår bakom bilen som är bäst på Skellefteåtravet så kan man däremot se likheter mellan landets två open stretch-banor.
På Åby är nämligen spår 6 det som gynnas mest gentemot riksgenomsnittet, och detsamma gäller på Skellefteå där segerprocenten över sprinterdistans är 15 (jämfört med 10 för hela landet) och 11 (10) på medeldistans.
Mer anmärkningsvärt och paradoxalt sett till vad vi konstaterat tidigare är att hästar som startar från spår 12 har markant högre segerprocent (8) på Skelleftå jämfört med totalen (5).
Att spela hästar från spår 12 bakom bilen är ingen lönsam taktik generellt (ger 61 kronor tillbaka på varje satsad hundralapp), men just i Skellefteå är det en förbluffande lyckad strategi.
Spåret visar upp en positiv ROI (Return of Investment) över såväl 1 640 (114 procent), 2 140 (109) som 2 640 meter (187).
Överhuvudtaget är belöningen från olika startspår otroligt varierande (på ett underlag av 501 lopp) på lördagens bana.
Spår 2 är faktiskt ännu mera lönsamt, också med positivt ROI över alla distanser. Allra störst är vinsten över medeldistans där varje satsad hundralapp gett 141 kronor tillbaka.
Det segerrikaste startspåret är som oftast 5, men här är spelarna med på noterna med en neutral ROI medan nämnda spår 6 ger en minimal nettovinst (ROI 101) över kort distans, men klar förlust (ROI 76) över medeldistans.
Spåren man absolut bör undvika att spela i autolopp är 8 (ROI 22 över 2 140 meter) och 9 (33), men även de ”bra” 1, 3 och 4 som alla har renderat stora förluster.
En statistisk summering inför lördagen är således att söka hästar som sitter långt fram varvet från mål och jaga skrällarna i hästar från spår 2 eller 12 bakom startbilen.

Robin Johansson, Kanal 75


 I det första kvalet stack favoriten Gotland till ledningen efter 400 meter och sedan fick Eric Raffin bestämma i behagligt 1.14-tempo. In p&arin..


 I det första kvalet stack favoriten Gotland till ledningen efter 400 meter och sedan fick Eric Raffin bestämma i behagligt 1.14-tempo. In på det långa upploppet gick det rasande fort och Gotland sträckte på sig när Golden Bridge fick luckan kort före mål och såg till att Phillippe Allaire kunde räkna in en dubbelseger. Trea och till final slutade Goulette.
Björn Goop körde Sebastian Guratos Gamble River som slutade fyra utan att riktigt få chansen.
Ren defilering
I det andra kvalet gick det betydligt fortare. Björn Goop ville ha ledningen med Gipson Creek och det ville även Alexander Abrivard med Gelati Cut som tryckte sig till täten efter halva loppet. Det gynnade storfavoriten Gu d'Heripre, tränad av Philippe Billards som inledde lugnt tillsammans med Franck Nivard. Gu d'Heripre tog över ledningen kort senare. och resten var ren defilering och Gu d'Heripre gick i mål med gott om krafter kvar och blir en tuff konkurrent för Ecurie D. Med till finalen följer Gallant Way och Green Grass.
Finalen avgörs på Vincennes 16 oktober där cirka två miljoner kronor väntar på vinnaren.

Joakim Brundin, Kanal 75

Tidigare tävlingsdagar

Datum Datum/bana/lopp Häst Distans/spår Rank Plac. Tid Odds
2015-12-21 2015-12-21 Romme-4 Shoreline Shoreline   [s 6] 2160/12 str
2015-12-21 2015-12-21 Romme-1 Papa Camto Papa Camto   [v 6] 1640/7 str
2015-12-09 2015-12-09 Bollnäs-2 Papa Camto Papa Camto   [v 6] 1640/3 str
2015-12-07 2015-12-07 Gävle-7 Annelie Palema Annelie Palema   [s 5] 2140/9 0 17.3 1711
2015-11-28 2015-11-28 Bollnäs-10 Annelie Palema Annelie Palema   [s 5] 2140/10 6 19.2 580
2015-11-09 2015-11-09 Bollnäs-7 Shoreline Shoreline   [s 6] 2160/7 0 g 860
2015-11-05 2015-11-05 Bergsåker-5 Zumba Mouse Zumba Mouse   [s 2] 1640/2 7 25.0g 373
2015-11-02 2015-11-02 Rättvik-8 Annelie Palema Annelie Palema   [s 5] 2140/1 7 18.1 259
2015-10-22 2015-10-22 Bollnäs-4 Shoreline Shoreline   [s 6] 2140/1 7 17.1 146
2015-10-22 2015-10-22 Bollnäs-9 Annelie Palema Annelie Palema   [s 5] 2140/4 5 17.4 696
2015-10-20 2015-10-20 Gävle-1 Zumba Mouse Zumba Mouse   [s 2] 1640/2 5 19.3 220
2015-10-13 2015-10-13 Gävle-2 Shoreline Shoreline   [s 6] 2640/4 3 16.8 339
2015-10-02 2015-10-02 Rättvik-6 Shoreline Shoreline   [s 6] 2160/13 0 17.9 165
2015-09-24 2015-09-24 Hagmyren-9 Pitouro Pitouro   [v 9] 2160/8 7 18.7 1099
2016-12-13 2016-12-13 Bollnäs-10 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 2640/5 C 7 19.4 100
2016-11-15 2016-11-15 Gävle-9 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2140/1 D 7 21.0 501
2016-11-07 2016-11-07 Bollnäs-7 All My Loving All My Loving   [s 6] 2140/5 D 7 18.9g 534
2016-11-07 2016-11-07 Bollnäs-5 Turbo Stegga Turbo Stegga   [s 13] 2140/5 D str
2016-11-07 2016-11-07 Bollnäs-1 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2140/5 D 0 18.5 882
2016-10-30 2016-10-30 Hagmyren-7 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2140/8 C 0 17.7 419
2016-10-29 2016-10-29 Rättvik-7 Vikens Maestro Vikens Maestro   [v 9] 2640/10 D 0 442
2016-10-29 2016-10-29 Rättvik-4 All My Loving All My Loving   [s 6] 2140/1 D 8 20.0g 423
2016-10-29 2016-10-29 Rättvik-3 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2140/6 D 0 19.3 249
2016-10-20 2016-10-20 Gävle-1 Shoreline Shoreline   [s 7] 2160/9 D str
2016-10-10 2016-10-10 Hagmyren-10 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2160/7 B 5 18.4 184
2016-10-10 2016-10-10 Hagmyren-5 Turbo Stegga Turbo Stegga   [s 13] 1640/4 B 4 34.9 297
2016-10-08 2016-10-08 Bollnäs-2 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2140/10 D 7 17.6g 187
2016-10-03 2016-10-03 Gävle-2 Shoreline Shoreline   [s 7] 2160/15 C 0 18.7g 250
2016-09-27 2016-09-27 Bollnäs-6 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2140/1 C 0 g 119
2016-09-25 2016-09-25 Romme-7 Shoreline Shoreline   [s 7] 2640/3 D 0 g 170
2016-09-18 2016-09-18 Bollnäs-3 All My Loving All My Loving   [s 6] 2160/6 C 8 18.5 767
2016-09-18 2016-09-18 Bollnäs-1 Turbo Stegga Turbo Stegga   [s 13] 1640/6 B 0 g 170
2016-09-16 2016-09-16 Romme-7 Shoreline Shoreline   [s 7] 2140/12 D 0 g 599
2016-09-06 2016-09-06 Bollnäs-2 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2160/11 C 0 18.6g 202
2016-08-29 2016-08-29 Hagmyren-6 Broadwitj Broadwitj   [v 7] 2640/5 D 8 17.7 381
2016-08-28 2016-08-28 Bollnäs-4 Shoreline Shoreline   [s 7] 1640/4 D 3 15.8 180
2016-08-27 2016-08-27 Rättvik-7 Luckyfly Athena Luckyfly Athena   [s 6] 2140/2 C 8 19.1 146
2016-08-27 2016-08-27 Rättvik-6 Happy Ending Happy Ending   [v 5] 2640/5 D 4 18.3 295
2016-08-27 2016-08-27 Rättvik-3 All My Loving All My Loving   [s 6] 2160/10 B 0 19.4 684
2016-08-23 2016-08-23 Bollnäs-11 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2140/1 B 1 18.0 42
2016-08-12 2016-08-12 Bollnäs-5 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 2660/6 D 0 g 582
2016-08-12 2016-08-12 Bollnäs-1 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2140/5 D 3 17.8 294
2016-07-23 2016-07-23 Hagmyren-8 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 2660/9 C 8 16.8 576
2016-07-23 2016-07-23 Hagmyren-3 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2160/14 D 0 18.4 1169
2016-07-23 2016-07-23 Hagmyren-2 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2140/11 D str
2016-07-17 2016-07-17 Östersund-9 Monahan Palema Monahan Palema   [v 8] 2640/2 D str
2016-07-17 2016-07-17 Östersund-2 Play Fine Danger Play Fine Danger   [v 5] 2180/11 C str
2016-07-11 2016-07-11 Rättvik-1 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2160/14 D 8 18.1 899
2016-07-09 2016-07-09 Bollnäs-3 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 1640/12 C 0 14.0 496
2016-07-09 2016-07-09 Bollnäs-2 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2140/2 D 0 g 382
2016-06-25 2016-06-25 Oviken-5 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 2100/11 C str
2016-06-25 2016-06-25 Oviken-2 Minister of Speed Minister of Speed   [h 4] 2100/5 D str
2016-06-22 2016-06-22 Bollnäs-9 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2140/7 D 6 16.6 259
2016-06-22 2016-06-22 Bollnäs-5 Hammars Blixt Hammars Blixt   [v 12] 2160/4 A 4 28.1 61
2016-06-15 2016-06-15 Hagmyren-4 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2140/11 D 4 17.7 504
2016-06-09 2016-06-09 Bollnäs-4 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 1640/7 C 5 13.8 264
2016-06-06 2016-06-06 Hagmyren-9 Shoreline Shoreline   [s 7] 2660/8 C 7 19.5 85
2016-05-30 2016-05-30 Hagmyren-6 Hammars Faks Hammars Faks   [v 8] 2180/10 C str
2016-04-30 2016-04-30 Hagmyren-6 M.T.Wallet M.T.Wallet   [s 9] 2160/9 D 0 20.9g 482
2016-04-30 2016-04-30 Hagmyren-3 Shoreline Shoreline   [s 7] 2140/9 B str
2016-04-29 2016-04-29 Rättvik-8 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 1640/3 C 0 18.8 137
2016-04-24 2016-04-24 Rättvik-7 Broadwitj Broadwitj   [v 7] 2140/7 B 0 17.3 118
2016-03-24 2016-03-24 Bollnäs-3 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 2140/1 C 0 g 108
2016-03-24 2016-03-24 Bollnäs-2 Shoreline Shoreline   [s 7] 2140/1 D 0 g 725
2016-03-21 2016-03-21 Bollnäs-7 Queen Consort Queen Consort   [s 7] 1640/4 D str
2016-03-21 2016-03-21 Bollnäs-6 Broadwitj Broadwitj   [v 7] 2140/12 B 2 18.9 222
2016-03-21 2016-03-21 Bollnäs-2 All My Loving All My Loving   [s 6] 2140/1 C 0 g 70
2016-03-20 2016-03-20 Hagmyren-7 Queen Consort Queen Consort   [s 7] 1640/4 D 0
2016-03-20 2016-03-20 Hagmyren-6 Broadwitj Broadwitj   [v 7] 2140/12 B 0
2016-03-20 2016-03-20 Hagmyren-2 All My Loving All My Loving   [s 6] 2140/1 C 0
2016-03-19 2016-03-19 Momarken-2 Shoreline Shoreline   [s 7] 2140/7 B str
2016-03-11 2016-03-11 Bollnäs-10 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2160/10 B 6 18.3 312
2016-02-29 2016-02-29 Gävle-8 Monahan Palema Monahan Palema   [v 8] 2140/3 C 0 18.3g 354
2016-02-29 2016-02-29 Gävle-5 Shoreline Shoreline   [s 7] 2140/7 A 6 18.1 51
2016-02-26 2016-02-26 Romme-10 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2160/11 B str
2016-02-26 2016-02-26 Romme-8 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 2140/9 C 2 14.6 186
2016-02-01 2016-02-01 Bollnäs-3 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 2140/12 B 0 19.7g 67
2016-01-03 2016-01-03 Bollnäs-10 Annelie Palema Annelie Palema   [s 6] 2180/9 C 0 19.5 343
2016-01-03 2016-01-03 Bollnäs-6 Papa Camto Papa Camto   [v 7] 2140/11 B 2 161
2017-12-30 2017-12-30 Romme-2 The Major The Major   [v 4] 2140/2 D 4 19.1 220
2017-12-22 2017-12-22 Bollnäs-10 Minister of Speed Minister of Speed   [v 5] 2140/9 B str
2017-12-22 2017-12-22 Bollnäs-2 Aruba Babe Aruba Babe   [s 3] 2140/12 D 5 17.8 346
2017-12-13 2017-12-13 Solvalla-1 The Major The Major   [v 4] 2140/10 C 3 19.1 639
2017-12-04 2017-12-04 Bollnäs-9 Minister of Speed Minister of Speed   [v 5] 2140/5 C 0 18.9 223
2017-12-04 2017-12-04 Bollnäs-5 Aruba Babe Aruba Babe   [s 3] 2140/11 D 5 19.5 657
2017-11-28 2017-11-28 Bergsåker-6 The Major The Major   [v 4] 2140/7 C str
2017-11-27 2017-11-27 Bollnäs-5 Aruba Babe Aruba Babe   [s 3] 2140/5 D 4 18.7 393
2017-11-14 2017-11-14 Bollnäs-3 The Major The Major   [v 4] 2140/2 D str
2017-11-07 2017-11-07 Bollnäs-7 Minister of Speed Minister of Speed   [v 5] 2160/4 C str
2017-10-28 2017-10-28 Bollnäs-5 The Major The Major   [v 4] 2140/4 D 3 21.4 610
2017-10-16 2017-10-16 Hagmyren-8 The Major The Major   [v 4] 1640/5 D 6 19.9 391
2017-10-15 2017-10-15 Rättvik-2 Minister of Speed Minister of Speed   [v 5] 2140/6 B 5 18.4 37
2017-09-28 2017-09-28 Bollnäs-3 Aruba Babe Aruba Babe   [s 3] 2140/7 D 0 21.9g 683
2017-09-04 2017-09-04 Bollnäs-10 Turbo Stegga Turbo Stegga   [s 14] 2640/2 D 0 g 746
2017-09-04 2017-09-04 Bollnäs-7 Minister of Speed Minister of Speed   [v 5] 2140/3 D 0 18.1 105
2017-08-31 2017-08-31 Hagmyren-8 The Major The Major   [v 4] 2140/6 C 0 20.8g 225
2017-08-21 2017-08-21 Bollnäs-8 Minister of Speed Minister of Speed   [v 5] 2140/2 D 4 16.1 156
2017-08-21 2017-08-21 Bollnäs-4 Turbo Stegga Turbo Stegga   [s 14] 2140/11 D 0 37.1 1338
2017-08-21 2017-08-21 Bollnäs-2 The Major The Major   [v 4] 2140/8 C 6 19.3 362
2017-08-10 2017-08-10 Bollnäs-11 Turbo Stegga Turbo Stegga   [s 14] 1640/1 D 0 g 1271
2017-08-03 2017-08-03 Bollnäs-7 Minister of Speed Minister of Speed   [v 5] 2140/3 C 2 16.2 68
2017-07-14 2017-07-14 Bollnäs-1 Turbo Stegga Turbo Stegga   [s 14] 1640/8 D 0 g 294
2017-07-08 2017-07-08 Hagmyren-7 Gloss Photo Gloss Photo   [v 8] 1640/5 D 0 17.6 1016
2017-03-30 2017-03-30 Bollnäs-9 Papa Camto Papa Camto   [v 8] 1640/11 D 0 14.9 884
2017-03-18 2017-03-18 Bollnäs-9 Monahan Palema Monahan Palema   [v 9] 2640/8 C 0 20.3 359
2017-03-18 2017-03-18 Bollnäs-5 Papa Camto Papa Camto   [v 8] 2140/10 A 2 16.4 88
2017-02-14 2017-02-14 Bergsåker-7 Shoreline Shoreline   [s 8] 1660/10 D str
2017-01-31 2017-01-31 Bollnäs-5 All My Loving All My Loving   [s 7] 2140/10 C 8 20.0 305
2017-01-31 2017-01-31 Bollnäs-3 Annelie Palema Annelie Palema   [s 7] 1640/5 D 0 17.5 1061
2017-01-22 2017-01-22 Bollnäs-1 Annelie Palema Annelie Palema   [s 7] 2160/13 D 0 18.2 606
2017-01-10 2017-01-10 Gävle-5 Papa Camto Papa Camto   [v 8] 2160/9 A str
2018-12-23 2018-12-23 Bollnäs-9 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 1640/4 A 4 17.0 30
2018-12-21 2018-12-21 Östersund-5 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2140/4 B 0 21.7 155
2018-12-18 2018-12-18 Gävle-5 The Major The Major   [v 5] 1640/9 C 0 17.9 557
2018-12-13 2018-12-13 Bollnäs-9 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2140/4 B 0 16.6 319
2018-11-29 2018-11-29 Bergsåker-8 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 1640/8 B str
2018-11-15 2018-11-15 Bollnäs-2 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2140/6 B 7 19.0 127
2018-10-23 2018-10-23 Östersund-8 The Major The Major   [v 5] 2160/5 C str
2018-10-07 2018-10-07 Hagmyren-4 Happy Ending Happy Ending   [v 7] 2140/5 B 7 17.5 153
2018-10-07 2018-10-07 Hagmyren-7 The Major The Major   [v 5] 1640/2 D 3 17.6 229
2018-10-07 2018-10-07 Hagmyren-9 Knaborgs Gnista Knaborgs Gnista   [s 7] 1640/6 C 5 16.0 183
2018-09-30 2018-09-30 Hagmyren-7 The Major The Major   [v 5] 2160/11 D 6 19.2 347
2018-09-23 2018-09-23 Hagmyren-7 Dollar Hornline Dollar Hornline   [v 6] 2140/5 B 0 15.9 141
2018-09-05 2018-09-05 Solvalla-6 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 1640/8 C 0 14.5 748
2018-08-30 2018-08-30 Östersund-2 The Major The Major   [v 5] 2160/14 D str
2018-08-21 2018-08-21 Bollnäs-5 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 1640/9 C 5 14.4 123
2018-08-20 2018-08-20 Romme-8 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2640/10 A 4 17.8 115
2018-07-28 2018-07-28 Bollnäs-3 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2140/7 D 0 15.8 526
2018-07-28 2018-07-28 Bollnäs-4 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 2140/8 B 6 16.1 524
2018-07-12 2018-07-12 Bollnäs-6 The Major The Major   [v 5] 2160/15 C 7 18.8 1311
2018-07-08 2018-07-08 Bollnäs-7 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 1640/3 C 1 15.1 583
2018-07-01 2018-07-01 Hagmyren-7 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 1640/9 B 3 13.7 298
2018-06-28 2018-06-28 Bollnäs-2 The Major The Major   [v 5] 2140/12 C 7 19.1 217
2018-06-19 2018-06-19 Bollnäs-2 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 1640/10 B 7 16.6 309
2018-06-12 2018-06-12 Hagmyren-6 The Major The Major   [v 5] 1640/4 D str
2018-06-07 2018-06-07 Bollnäs-11 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 1640/10 A 2 15.5 68
2018-05-31 2018-05-31 Gävle-8 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2640/4 D 3 16.6 720
2018-05-09 2018-05-09 Solvalla-2 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 2140/1 D 3 15.4 594
2018-05-09 2018-05-09 Solvalla-3 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2140/6 A 8 17.4 262
2018-04-29 2018-04-29 Hagmyren-2 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2160/9 C 3 17.5 1040
2018-04-22 2018-04-22 Bollnäs-5 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2140/9 C 3 18.6 79
2018-03-18 2018-03-18 Gävle-6 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 1640/7 B 7 18.2g 136
2018-03-10 2018-03-10 Bollnäs-6 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 2640/9 B 2 19.7 69
2018-02-11 2018-02-11 Bollnäs-8 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2140/4 D 0 17.9 498
2018-02-06 2018-02-06 Solvalla-7 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 1640/6 D 6 13.8 2867
2018-02-03 2018-02-03 Gävle-1 The Major The Major   [v 5] 2140/1 D str
2018-02-03 2018-02-03 Gävle-7 Happy Ending Happy Ending   [v 7] 2140/11 B 3 18.0 146
2018-01-26 2018-01-26 Romme-3 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 2140/8 C 0 18.6 594
2018-01-24 2018-01-24 Solvalla-1 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2140/6 C 3 20.9 508
2018-01-21 2018-01-21 Bollnäs-1 The Major The Major   [v 5] 2160/10 D 0 19.2 465
2018-01-14 2018-01-14 Östersund-2 Aruba Babe Aruba Babe   [s 4] 2160/7 C 6 21.0g 221
2018-01-14 2018-01-14 Östersund-7 Minister of Speed Minister of Speed   [v 6] 2640/3 C 6 19.9 1126
2019-12-22 2019-12-22 Bollnäs-5 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 1640/9 C 0 g 76
2019-12-10 2019-12-10 Gävle-1 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 1640/6 D str
2019-12-10 2019-12-10 Gävle-2 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2140/2 C str
2019-11-29 2019-11-29 Romme-9 The Major The Major   [v 6] 1640/3 D str
2019-11-26 2019-11-26 Solvalla-2 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2640/7 D 0 18.5g 469
2019-11-25 2019-11-25 Bollnäs-2 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2140/7 D 4 17.1 56
2019-11-15 2019-11-15 Romme-3 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2140/7 B 3 17.3 128
2019-11-14 2019-11-14 Bollnäs-8 The Major The Major   [v 6] 2140/7 B 7 17.9 278
2019-11-05 2019-11-05 Bollnäs-5 Unknown Legend Unknown Legend   [s 5] 1640/5 D 0 19.7 167
2019-10-30 2019-10-30 Bergsåker-2 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 1640/9 C 0 16.9g 61
2019-10-28 2019-10-28 Bollnäs-9 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2140/7 D 1 16.6 32
2019-10-18 2019-10-18 Bollnäs-9 The Major The Major   [v 6] 1640/1 D 4 17.9 258
2019-10-16 2019-10-16 Bergsåker-5 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2140/8 B 2 17.7 172
2019-10-13 2019-10-13 Hagmyren-7 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2140/7 D 2 16.4 557
2019-09-29 2019-09-29 Hagmyren-7 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2140/8 A 1 19.1 182
2019-09-29 2019-09-29 Hagmyren-8 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2160/9 C 7 18.1g 82
2019-09-22 2019-09-22 Hagmyren-2 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 1640/9 B 0 g 507
2019-09-13 2019-09-13 Gävle-10 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2140/6 D 6 17.6g 391
2019-09-09 2019-09-09 Hagmyren-5 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2160/10 B 0 22.4 127
2019-08-26 2019-08-26 Östersund-1 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 1640/9 C 7 15.4 130
2019-08-26 2019-08-26 Östersund-6 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2140/9 B 6 17.8 116
2019-08-05 2019-08-05 Hagmyren-1 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2160/9 D 0 18.9g 345
2019-08-05 2019-08-05 Hagmyren-5 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2140/2 C 3 18.1 120
2019-07-16 2019-07-16 Hagmyren-5 The Major The Major   [v 6] 2160/3 B 0 19.6 380
2019-07-16 2019-07-16 Hagmyren-8 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 4] 2140/11 C 6 19.0 472
2019-07-15 2019-07-15 Rättvik-10 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2140/4 C 4 16.5 171
2019-07-07 2019-07-07 Hagmyren-7 The Major The Major   [v 6] 2160/12 A 0 19.6 162
2019-06-22 2019-06-22 Lindesberg-11 The Major The Major   [v 6] 1640/6 D str
2019-06-21 2019-06-21 Hagmyren-11 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2140/2 C 6 16.7 566
2019-06-13 2019-06-13 Hagmyren-8 The Major The Major   [v 6] 1640/4 C str
2019-06-03 2019-06-03 Hagmyren-9 The Major The Major   [v 6] 2160/5 B 5 17.6 48
2019-05-21 2019-05-21 Bollnäs-2 The Major The Major   [v 6] 2140/9 B 5 18.1 139
2019-05-07 2019-05-07 Solvalla-2 The Major The Major   [v 6] 1640/5 C 0 17.9 580
2019-04-28 2019-04-28 Hagmyren-6 The Major The Major   [v 6] 1640/3 C 3 15.9 184
2019-04-22 2019-04-22 Hagmyren-2 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2140/2 D 5 17.4 1233
2019-04-22 2019-04-22 Hagmyren-8 The Major The Major   [v 6] 1640/1 D 3 15.9 834
2019-03-31 2019-03-31 Rättvik-8 Minister of Speed Minister of Speed   [v 7] 2140/4 B str
2019-03-29 2019-03-29 Romme-5 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2160/4 B 4 17.4 495
2019-03-22 2019-03-22 Bollnäs-1 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2140/12 A 0 g 221
2019-01-23 2019-01-23 Gävle-5 The Major The Major   [v 6] 1640/5 C 6 18.6 146
2019-01-15 2019-01-15 Bollnäs-1 Aruba Babe Aruba Babe   [s 5] 2160/15 B 0 17.2 2255
2019-01-15 2019-01-15 Bollnäs-2 Minister of Speed Minister of Speed   [v 7] 1640/3 B 0 17.0 97
2019-01-15 2019-01-15 Bollnäs-5 The Major The Major   [v 6] 2160/8 D 6 19.5 396
2020-09-19 2020-09-19 Bollnäs-4 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/12 C str
2020-09-19 2020-09-19 Bollnäs-5 Curly Pine Curly Pine   [v 8] 2160/13 D 0 19.0 1288
2020-09-19 2020-09-19 Bollnäs-10 DiNozzo Yamoz DiNozzo Yamoz   [v 10] 2140/9 C 0 17.6g 117
2020-09-17 2020-09-17 Rättvik-5 Zorocco Yamoz Zorocco Yamoz   [v 4] 2140/6 D 7 19.1 69
2020-09-15 2020-09-15 Bollnäs-10 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 5] 2140/7 D 0 18.2g 500
2020-09-11 2020-09-11 Bollnäs-7 Timotejs Fredag Timotejs Fredag   [v 7] 2140/11 C 0 15.7 134
2020-09-06 2020-09-06 Hagmyren-1 DiNozzo Yamoz DiNozzo Yamoz   [v 10] 2140/4 C 2 14.6 160
2020-09-06 2020-09-06 Hagmyren-5 Zorocco Yamoz Zorocco Yamoz   [v 4] 2140/2 D 3 19.7 54
2020-08-30 2020-08-30 Hagmyren-4 DiNozzo Yamoz DiNozzo Yamoz   [v 10] 2140/1 D 4 16.2 356
2020-08-30 2020-08-30 Hagmyren-5 Zorocco Yamoz Zorocco Yamoz   [v 4] 1640/8 D 3 18.8 145
2020-08-23 2020-08-23 Gävle-1 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 5] 2140/1 C 0 g 115
2020-08-13 2020-08-13 Bollnäs-2 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 5] 2140/11 D 5 17.2 834
2020-08-13 2020-08-13 Bollnäs-11 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/12 C str
2020-06-11 2020-06-11 Rättvik-1 The Major The Major   [v 7] 1640/7 D 7 16.8 1334
2020-06-09 2020-06-09 Gävle-1 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/7 D 0 16.9 951
2020-05-29 2020-05-29 Hagmyren-7 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/2 D 0 15.4 550
2020-05-29 2020-05-29 Hagmyren-11 The Major The Major   [v 7] 2140/6 D 0 18.3 320
2020-05-07 2020-05-07 Bollnäs-4 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/1 C 5 17.0 123
2020-05-07 2020-05-07 Bollnäs-9 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 5] 2140/7 B 7 20.0 116
2020-04-30 2020-04-30 Bergsåker-6 DiNozzo Yamoz DiNozzo Yamoz   [v 10] 2160/12 C str
2020-04-24 2020-04-24 Bollnäs-6 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/11 C 0 16.5 592
2020-04-16 2020-04-16 Bollnäs-3 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2160/11 B 0 19.4g 100
2020-04-16 2020-04-16 Bollnäs-5 The Major The Major   [v 7] 1640/8 D 5 16.9 976
2020-04-08 2020-04-08 Rättvik-3 The Major The Major   [v 7] 2140/5 B 0 18.7 239
2020-04-05 2020-04-05 Hagmyren-2 Rubie Avenue Rubie Avenue   [s 5] 2160/13 B 0 g 135
2020-04-03 2020-04-03 Bollnäs-10 DiNozzo Yamoz DiNozzo Yamoz   [v 10] 2160/7 B 3 17.7 426
2020-03-24 2020-03-24 Bollnäs-4 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2160/14 B 5 17.7 313
2020-03-06 2020-03-06 Romme-9 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/5 C 0 16.4 112
2020-02-14 2020-02-14 Romme-6 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2640/1 D 3 16.1 155
2020-01-26 2020-01-26 Bollnäs-3 Jezzie Yamoz Jezzie Yamoz   [s 6] 1640/2 C str
2020-01-26 2020-01-26 Bollnäs-7 DiNozzo Yamoz DiNozzo Yamoz   [v 10] 2640/7 D 0 20.0 1872
2020-01-26 2020-01-26 Bollnäs-8 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/6 D 3 15.6 421
2020-01-16 2020-01-16 Bollnäs-3 Aruba Babe Aruba Babe   [s 6] 2140/10 D 2 17.9 149



ATG (Aktiebolaget Trav och Galopp) är inte innehavare till Gratistravtips.se, utan förser oss enbart med data om aktuella startlistor, hästar, tränare och kuskar.
Denna information tillhandahålls enligt samarbetsavtal med ATG. Samtliga rättigheter tillhör ATG. Inga bilder, texter eller sammanställd information, eller utdrag därav, får användas för kommersiellt bruk eller i övrigt i strid mot reglerna i lag (1960:729) om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk.
Gratistravtips.se har ett aktivt samarbetsavtal med Svenska Spel Sport & Casino AB samt AB Svenska Spel och marknadsför deras produkter.
Spel för dig som fyllt 18 år
Spelproblem? Ring Stödlinjen på 020-81 91 00 eller besök Stödlinjens hemsida: www.stodlinjen.se. Du kan även testa dina spelvanor på: Spelalagom.se